N-VA wil samen met partner, met jaren en professionele ervaring in de ouderenzorg, nieuw woonzorgcentrum bouwen

Op 11 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

N-VA Wielsbeke staat voor een sociaal Wielsbeke. De bouw van een nieuw Woonzorgcentrum (WZC) met extra 20 bedden staat in ons programma. We willen dit doen op een financieel en sociaal verstandige manier daarom zouden wij opteren voor een samenwerking tussen de gemeente en een Woonzorggroep in een VZW (vereniging zonder winstoogmerk) structuur. Zo verkrijg je 2 volwaardige partners die elk 50% bezitten zodat je als gemeente ruime inspraak behoudt. Nee, wij privatiseren niet. Door die samenwerking haal je veel expertise binnen en kan je door middel van gezamenlijke aankopen de kosten drukken, de dagprijs sociaal houden en zelf bedruipend worden met behoud van een maximale zorgkwaliteit. Als de gemeente zelf een nieuw WZC zou bouwen (investering meer dan 12 miljoen euro) dan zou dit leiden tot hogere belastingen voor de Wielsbekenaren, geen mogelijkheid meer om andere investeringen te doen en een forse verhoging van de dagprijs. Doordat de vakbonden ruime inspraak hebben moet het personeel zich geen zorgen maken.

Lees ons volledig standpunt i.v.m. het nieuwe woonzorgcentrum hier.