“Bossenstraat is soms een racebaan”

Op 31 januari 2018, over deze onderwerpen: Verkeer & Mobiliteit

In  januari gebeurden in de Bossenstraat weer twee zware ongevallen: één auto belandde in de gracht op een zondagochtend, een andere wagen ramde een elektriciteitspaal. De bestuurders hielden er gelukkig geen lichamelijke letsels aan over.

“Alhoewel er een snelheidsbeperking van 70 km per uur geldt, houden veel chauffeurs zich niet aan de snelheidsbeperking”, aldus bestuurslid Tom Dejonghe die in de Bossenstraat woont. “De Bossenstraat is soms een racebaan. De meerderheid moet meer werk maken van uw verkeersveiligheid.”

Verkeersonveiligheid aanpakken

Bewoners houden hun hart vast dat er hopelijk geen ongelukken met fietsers of lopers gebeuren in de Bossenstraat. N-VA Wielsbeke vindt dat de nadruk inderdaad vooral moet liggen op de juiste maatregelen om sluipverkeer en overdreven of ongepaste snelheid aan te pakken. Permanente snelheidsmetingen, met een smiley of sad face, zouden een goede maatregel zijn om te sensibiliseren.