VZW Voor Kinderen schenkt cheque van 17.500 euro aan Muco Vereniging

Op 21 maart 2018

Op vrijdag 16 maart vierde  VZW Voor Kinderen zijn driejarig bestaan in zaal Den Aert te Sint-Baafs-Vijve. Deze VZW heeft tot doel het inrichten van sport-, feest- en culturele activiteiten ten voordele van zieke en kansarme kinderen en jongeren met als hoofddoel het ondersteunen van het onderzoek naar mucoviscidose. Voor een 200-tal aanwezigen gaf Frank Soetaert uitleg over de actitiviteiten van de VZW over de laatste 3 jaar en de gelden die reeds geschonken werden. Dit jaar organiseert de VZW ondermeer het WK Voetbal op groot-scherm in zaal Den Aert in juni en ze vaardigen een delegatie af van 70 deelnemers aan de Dodentocht op 10 augustus aanstaande. Op de verjaardagsavond werden 2 cheques uitgereikt, één van 2.500 euro aan het Zorgcentrum Maria Ter Engelen. Dit is een zorgcentrum voor  kinderen met een verstandelijke of meervoudige beperking in Houthulst. Nog een cheque van 17.500 euro werd uitgereikt aan de Muco Vereniging dit ter ondersteuning van het wetenschappelijk onderzoek naar mucoviscidose.