Propere gemeente prioriteit voor N-VA Wielsbeke

Op 18 maart 2017, over deze onderwerpen: Activiteiten N-VA, Lokale economie, Milieu

In ons huis-aan-huis blad van oktober 2016 stelde N-VA Wielsbeke nog het sluikstorten aan de kleding- en glascontainers aan de kaak. Een nette gemeente blijft voor N-VA Wielsbeke een absolute prioriteit en daarom nam het N-VA bestuur deel aan de zwerfvuilactie georganiseerd door de gemeente Wielsbeke op zaterdag 18 maart. We namen het centrum van Sint-Baafs-Vijve voor ons rekening, aldus bestuurslid Jeroen Mortier. Het meeste afval vonden we in de struiken rond de lagere school van Sint-Baafs-Vijve. Elders vonden we van alles en nog wat: blikjes, bouwafval maar met stip op 1 de vele sigarettenpeuken. In totaal vulden we ongeveer drie volle PMD-zakken en een tiental gewone huisvuilzakken en dat voor slechts een handvol straten in Sint-Baafs-Vijve.

Tegen het sluikstorten zal Imog trouwens vanaf juni drie mobiele camera’s inzetten. Deze komen op plaatsen waar veel zwerfvuil achtergelaten wordt, zoals op parkings, verlaten pleintjes maar ook aan de glasbollen. Wie betrapt wordt, krijgt een GAS-boete.