Nieuwe bistro Décasteur opent binnenkort in Ooigem

Op 14 februari 2018, over deze onderwerpen: Lokale economie

De dorpskern in Ooigem telt een nieuwe horecazaak:  De Décasteur, een nieuwe tea-room en bistro van Mady Vervelghe en Eddy Declerck siert van nu af aan het hartje van Ooigem. Daar wij met N-VA Wielsbeke lokale handelaars en ondernemers hoog in het vaandel dragen, brachten wij voor de opening eens een bezoekje. Mady en Eddy (die nog aan het schilderen was toen we een bezoekje brachten) zijn gekend van hun binnenspeeltuin  De Toverfluit in Deerlijk. Na 17 jaar met hart en ziel deze speeltuin uit te hebben gebaat, was het tijd voor iets nieuw. Het ondernemersbloed stond niet stil en op pensioen gaan kwam te vroeg, vandaar dat men op het idee kwam om een bistro te beginnen in Ooigem.

Het pand waarin dit allemaal zal gebeuren kent een hele geschiedenis. De oom van Eddy, Gilbert Casteur, baatte vroeger een kledingswinkel uit in dit pand, namelijk “In de laatste mode”. Voor kostuums op maat, was dit het juiste adres. Het interieur van de bistro bouwt verder op de geschiedenis die het pand kent, vandaar dat er wandbekleding is die bestaat uit een foto van het naaiproces.

De grote opening van de nieuwe zaak vindt plaats op 22 februari. Wie een dagschotel wil over de middag, dan wel een wafel met koffie wenst te verorberen, kan dat hier doen. Kortom, voor ieder wat wils in de Décasteur.  Er is plaats voor 28 personen en daarnaast is er ook voorzien in een leuk terras. Wij kijken er dan ook reikhalzend naar uit om het menu te komen proeven! Met N-VA Wielsbeke wensen wij deze Ooigemnaren dan ook alle succes toe met hun nieuwe zaak.