N-VA Wielsbeke trekt met volle ambitie naar de gemeenteraadsverkiezingen

Op 14 juni 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

'Veilig thuis in een welvarend Wielsbeke. Een sterk verhaal voor Wielsbeke', met deze slogan(s) trekt N-VA voor het eerst in zijn geschiedenis als zelfstandige, volwaardige partij naar de kiezer met een verkiezingsprogramma gemaakt door een jong en ambitieus team, met Rik Buyse, de 'leeuw' van Wielsbeke als voortrekker. De rode (of misschien beter 'gele') draad door ons verhaal wordt meer inspraak voor elke burger van Sint-Baafs-Vijve, Ooigem en Wielsbeke.
Woensdagavond 13 juni vond in zaal Vogelsang te ledenvergadering plaats van N-VA Wielsbeke. Onder ruime belangstelling werd de lijst van 21 kandidaten unaniem goedgekeurd. 'We willen uitgaan van een eigen sterk verhaal voor Wielsbeke', aldus Rik Buyse. 'Door als zelfstandige en volwaardige politieke partij op te komen kunnen wij meer inspelen op het versterken van de democratie op gemeentelijk vlak. Wij hebben een eigen visie en zijn een partij met méér jonge en dynamische kandidaten. Op deze manier is elke groep vertegenwoordigd en krijgt ook iedereen een stem. We zullen dan ook garant staan voor meer échte inspraak voor elke burger' vervolgt Rik.
Het verkiezingsprogramma is er één met 5 krachtige peilers: een financieel verstandig maar gedurfd en spaarzaam beleid, veiligheid in een groene en propere gemeente, een leefbaar en gezond Wielsbeke, een visie van modernisering waarbij aandacht is voor jong en oud en aandacht voor cultuur maar ook voor de jeugd- en sportverenigingen.
'We willen vooral benadrukken dat met N-VA een nieuwe wind door het gemeentehuis zal waaien, met respect voor de eigenheid van Sint-Baafs-Vijve, Ooigem en Wielsbeke. Elke stem zal er één zijn voor verandering en concrete aanpak van zaken waar nu in wordt berust'.