CD&V WIELSBEKE DOET GEMEENTESCHULDEN STIJGEN NAAR ONGEZIENE HOOGTES (€ 39.000.000):

Op 19 december 2019, over deze onderwerpen: Activiteiten N-VA

Vaandaag komt de meerjarenplanning voor de komende legislatuur voor in de gemeenteraad. N-VA Wielsbeke zal alvast met 100% zekerheid één iets doen: TEGEN stemmen. N-VA Wielsbeke weigert mee te stappen in het financiële verhaal van CD&V Wielsbeke. Hoewel CD&V in hun verkiezingsbelofte aangaf de gemeentelijke schulden te doen dalen tot € 12.000.000 op het einde van komende legislatuur, slaagt CD&V erin de gemeentelijke schulden te laten stijgen tot een ongeziene hoogte. Op het einde van deze legislatuur zal Wielsbeke te maken hebben met een gemeentelijke schuld van NEGENENDERTIG MILJOEN EURO (€ 39.000.000,00), of uitgerekend net boven de € 4.000,- per inwoner! Dit is compleet onverantwoord en onredelijk in tijden waarin Wielsbeke al de titel krijgt van de gemeente met de meeste schulden per inwoner van Vlaanderen! Waar eindigt dit ??

N-VA Wielsbeke zegt dus resoluut NEEN tegen het meerjarenplan dat voorgelegd wordt deze avond. N-VA Wielsbeke betreurt het ook dat de schuldafbouw ingezet onder ex-schepen van financiën en huidig fractieleider N-VA Wielsbeke, Rik Buyse deed, hierbij volledig teniet gedaan wordt.