Minister Weyts ondersteunt nieuwe ontsluitingsweg Kanaalzone-West Ooigem

Op 31 maart 2015

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts maakt 600.000,00 EUR vrij voor de aanleg van de nieuwe ontsluitingsweg langs het kanaal in Ooigem.

De aanleg van de nieuwe ontsluitingsweg is meer dan welkom. Vlaams minister Ben Weyts speelt nu in op die nood. Hij maakt 600.000,00 EUR vrij voor de aanleg van de nieuwe ontsluitingsweg langs het kanaal in Ooigem. Kruispunten worden aangepast, een nieuwe rotonde ingeplant en vrijliggende fietspaden worden aangelegd.

De geplande weg zal de industrie- en KMO-zone, die nog ontwikkeld moet worden, ontsluiten. De dorpskern van Ooigem wordt daardoor ontlast. De nieuwe weg zal langs de bedrijven Benelux, Crop’s  en Vanden Avenne lopen om dan via de Zwaantjesstraat uit te monden op een toekomstige rotonde in de Fabiolalaan.

“Met deze weg slaan we twee vliegen in een klap”, zegt eerste schepen Rik Buyse, die bevoegd is voor Lokale Economie en Industrie. “Nieuwe KMO’s en bedrijven kunnen zich vestigen, wat leidt tot extra tewerkstelling in Wielsbeke. Het huidige en toekomstige vrachtwagenverkeer zal volledig afgeleid worden buiten het centrum van Ooigem naar de N382. Ook de fietser krijgt de nodige aandacht in dit dossier. De nieuwe weg krijgt een volledig afgescheiden fietspad langs beide kanten naar analogie met de Ooigemstraat, Breestraat en Ridder de Ghellinckstraat.”

“Binnen deze legislatuur willen we nog de gescheiden fietspaden langs de Rijksweg naar Oostrozebeke realiseren. Rest ons dan nog de Heirweg en Wielsbeke wordt een toonvoorbeeld van aangepaste wegeninfrastructuur waarbij de nadruk wordt gelegd op veilig fietsen”, besluit een tevreden Rik Buyse.