Fractie CD&V/N-VA afwezig op 'verkiezingsgemeenteraad'

Op 3 oktober 2012

WIELSBEKE - De CD&V/N-VA fractie bleef vandaag afwezig op de door de oppositie samengeroepen gemeenteraad, zodat deze niet kon plaatsvinden wegens het niet bereiken van het aanwezigheidsquorum van 50%. Daarvoor zijn twee goede redenen.

Geen hoogdringende punten

Het dossier in verband met de rekening van 2011 kan niet doorgaan om de eenvoudige reden dat dit dossier nog niet af is. Er moeten nog verschillende correcties gebeuren. Daarna wordt deze onmiddellijk op de gemeenteraad gebracht. Dit is de normale en sinds jaar en dag gebruikelijke gang van zaken. Zo werd de rekening van 2010 ook pas in december 2011 goedgekeurd.

'Verkiezingsgemeenteraad' kost Wielsbekenaar 1.500 euro

De oppositie verwijt ons bijna dagelijks dat we zomaar geld door ramen en deuren werpen. Door de gemeenteraad vandaag samen te roepen, louter om er een verkiezingsshow van te maken, kost dit aan de belastingbetaler 1.500 euro aan zitpenningen (fracties van U. en Wielsbeke ANDERS samen). De zitpenning moet immers ook betaald worden als de gemeenteraad niet kan doorgaan door het ontbreken van het vereiste aanwezigheidsquorum. De zitpenningen van de raadsleden van CD&V/N-VA (normaliter zo'n 1.600 euro) moeten dus niet betaald worden, want zij bleven afwezig.

CD&V/N-VA betreurt dat Wielsbeke door dergelijke manoeuvres nog maar eens op een negatieve manier in het nieuws moet komen en hoop dat het politieke circus nu stilaan een einde kent.