Coronavirus: acht actiepunten N-VA Wielsbeke

Op 27 maart 2020, over deze onderwerpen: Activiteiten N-VA, Lokale economie

Actiepunt 8: Organiseer de ophaling van grof huisvuil in samenwerking met IMOG.

Ook wij van N-VA Wielsbeke willen graag op een positieve manier meehelpen in deze moeilijke tijd. We bedanken de gemeente, die zijn uiterste best doet om de burger correct te informeren en om nog steeds noodzakelijke dienstverlening te blijven voorzien. Gezien deze periode gepaard gaat met veel (economische) onzekerheid, verminderde sociale contacten, willen wij graag mee helpen aan manieren om deze zo gezellig en aangenaam mogelijk te maken. We willen jullie daarom graag onze acht actiepunten voorstellen, die we ook zullen bezorgen aan onze burgemeester, schepenen en het gemeentebestuur. Actiepunt 1: Voorzie bijkomende financiële steun voor bedrijven die gedwongen moeten sluiten Actiepunt 2: Stimuleer ‘Koop Lokaal’ en ‘Winkelhier’ via een Wielsbekebon van 5 euro voor elke inwoner Actiepunt 3: Neem contact op met onze oudere bevolking, controleer of alles goed gaat en of ze hulp kunnen gebruiken Actiepunt 4: Organiseer voorleesvideo’s gericht op de kinderen en stel een online boekenplatform ter beschikking. Actiepunt 5: Ondersteun onze horeca door de organisatie van afhaalmaaltijden of thuisbedeling Actiepunt 6: Creëer een overzicht van de ondernemingen/zelfstandigen die een webwinkel hebben of deel hun contactgegevens. Actiepunt 7: Geef zorgpersoneel, zoals huisartsen, (thuis)verplegers, zorgkundigen een attest waarmee ze voorrang krijgen in de supermarkt. Actiepunt 8: Organiseer de ophaling van grof huisvuil in samenwerking met IMOG.