Wielsbeeksestraat wordt heringericht

Op 31 maart 2015

In OC Leieland was er op maandag 23 februari veel volk voor de infovergadering over de riolerings- en herinrichtingswerken die gepland zijn in Ooigem.

In de komen jaren zal Aquafin grote rioleringswerken uitvoeren in Ooigem. Deze zullen gebeuren in verschillende fases, aldus N-VA schepen Rik Buyse. Deze werken worden uitgevoerd van aan het sas tot het Sint-Brixiusplein en van de Kruishoek via de nieuwe ontsluitingsweg en Peter Benoitstraat , Wielsbeeksestraat tot de Desselgemsestraat. Samen met de rioleringswerken zal ook de herinrichting van Wielsbeeksestraat uitgevoerd worden.

Het eerder voorop gestelde éénrichtingsverkeer in de Bavikhoofsestraat werd door het gemeentebestuur definitief afgevoerd. Het rondpunt wordt dus ook behouden enkel de verschillende toegangswegen naar het rondpunt worden lichtjes gewijzigd. Het rondpunt zal dus overzichtelijker en veiliger worden.

Met de fiets zal het straks een stuk veiliger worden om door Ooigem te rijden doordat er in de Wielsbeeksestraat een deels afgescheiden en deels verhoogd fietspad komt en een middengeleider die het verkeer komende van Wielsbeke zal afremmen. In de Desselgemstraat komen er betere fietssuggestiestroken.

Door deze rioleringswerken zullen regenwater en vuil water zoveel mogelijk dienen gescheiden te worden. Per afkoppeling zal de gemeente maximaal 750,00 EUR subsidiëren en een afkoppelingsdeskundige wordt aangesteld die inwoners zal begeleiden bij deze noodzakelijke werken.