N-VA wielsbeke zegt NEEN aan sluikstorten

Op 1 september 2016, over deze onderwerpen: Lokale economie, Milieu

Ondanks alle inspanningen van ons gemeentebestuur om onze gemeente zo proper mogelijk te houden, moeten we vaststellen dat de kledingcontainers en glasbollen opgesteld in onze gemeente regelmatig doel zijn van sluikstorten. Eind augustus was het weer prijs bij de kledingcontainers opgesteld in de Rijksweg, rechtover de Waterstraat. En dit was niet de eerste keer dit jaar, aldus N-VA voorzitter Vincent Herman die zelf in een zijstraat van de Waterstraat woont. Zelfs een afgedankte beeldbuis TV zag je er enkele maanden geleden staan. Het oogt echt niet mooi. Op een volgende gezamenlijke fractievergadering met onze kartelpartner gaan we met N-VA de vraag stellen of we deze kledingcontainers niet beter gewoon plaatsen op ons containerpark en laten verdwijnen uit het Wielsbeekse straatbeeld of welke andere maatregelen kunnen genomen worden.

Glasbollen

Ook aan de glasbollen wordt regelmatig afval neergezet dat totaal niet bij of liever in de glasbol thuishoort, zoals eind augustus aan de glasbol op het kerkplein te Wielsbeke. Sluikstorten kan nooit getolereerd worden en het is de belastingbetaler die voor de opkuis opdraait, aldus onze voorzitter. N-VA Wielsbeke zegt duidelijk NEEN aan sluikstorten op onze gemeente.