Officiële opening van rotondes Quick-Step, Ridder de Ghellinck te Wielsbeke

Op 6 september 2012

In aanwezigheid van Minister Hilde Crevits, burgemeesters, schepencollege’s , raadsleden van de gemeentes Wielsbeke, Oostrozebeke en Ingelmunster en alle instanties Wegen en Verkeer en aannemers werd woensdag 5 september de N382 vanaf Quick-Step tot en met het ronde punt ‘Vliegend Peerd’ te Ingelmunster vrij gegeven voor het verkeer. Naast deze zo belangrijke verkeersas werd ook de totaal vernieuwde Ooigemstraat officieel geopend.

Voor onze gemeente is dit een orgelpunt: niet alleen wordt alle zwaar- en doorgaand verkeer uit onze 3 centra geweerd, maar hebben de bedrijven op ons grondgebied er een vernieuwde weg bij en rotonde’s geschikt voor vrachtwagens. De aangelegde, volledig gescheiden fietspaden garanderen de veiligheid en mobiliteit voor onze vele fietsers. N-VA Wielsbeke is fier op de realisatie en dankt iedereen voor het geduld bij het ongemak dat deze werkzaamheden met zich hebben meegebracht.

Nu nog de Breestraat (bijna afgewerkt) en de Ridder de Ghellinckstraat, met een zelfde ronde punt in de Rijksweg, en een veilige fietsverbinding tussen Wielsbeke en Oostrozebeke langs deze zelfde Rijksweg. Plannen voor aanpassing van de Heirweg , met zelfde gescheiden fietspaden, worden opgemaakt.

De metamorfose van ons wegennet, dossiers opgestart tijdens de laatste legislatuur, wordt een feit en dit ten goede van alle inwoners en bedrijven!